26 בנובמבר 2010

פתיחה חגיגית

שלום וברכה לכל הגולשים!

בעוד שבוע ייפתח לראשונה מכון סת"ם עם נטייה ציונית חזקה בתוך תוכי גוש דן.  אני מתרגש מאד.  ולא רק מפני שזה ה"מקום שלי", היצור שלי, או אם תרצו "הבייבי שלי" שאני רואה סוף סוף קם על הרגליים, אלא בעיקר כי אני מרגיש חלק מתקומה יהודית גדולה ששוטפת את כל הציבור הדתי-לאומי בשנים האחרונות.  תקומה תרבותית ורוחנית שחברים רבים שלי גם שותפים לה.  ראינו צמיחה גדולה בגרעינים תורניים, ארגוני קירוב לבבות, חברות הפקת תרבות יהודית, ועכשיו הגיע תורם של סופרי סת"ם.
החזון שלי הוא לא להקים עוד איזה מכון קטן שמשרת את צרכי הקהילה המקומית, אלא לשנות את פני השוק לטובה.  עד עכשיו תחום הסת"ם היה בידי אחינו שבציבור החרדי, ולא עלה בידם לתקן חלק גדול מהפרצות שבשוק הזה.  ומה שכן הצליחו--תקנו לעצמם בעיקר, ולא לכלל הציבור.  כמה יהודים תושבי השומרון שמקפידים על קלה כחמורה (שלא לדבר על אחינו הפחות אדוקים שבכל אתר ואתר) שמעו על "ועד קדושת סת"ם" הנותן פיקוח למכונים בבני ברק (ואחד בירושלים.  יש גם מקום קטן ברעננה: www.hasoferstam.co.il) ?  אולי המיעוט שבמיעוט.  אבל כל זה יכול להשתנות.  הצעד הראשון הוא העלאת המודעות בציבור.
כמאמץ ראשון במערכה הציבורית, אני רוצה להציג פה נתון אחד לא פשוט: רוב רובם של העוסקים במלאכת הגהת סת"ם אינם מוכשרים לעבודתם כראוי, ומה שיוצא מתחת ידם בד"כ אינו נקי מבעיות.  אני מדבר על מגיהים מוסמכים ומנוסים.  פשוט אף אחד לא לימד אותם איך להסתכל, איך לראות את הדברים הקטנים.  למה, תשאלו אותי, למה אתה מספר לנו, מה זה עוזר לנו?  אלא הכרת הבעיה היא תחילת הפתרון.  מי שיודע שלא כל מגיה עובד ברמה מספקת מבחינה מקצועית, יתחיל לחקור יותר לפני שהוא סומך על מישהו.

מודה אני לנפי הבורא יתברך שזיכני להגיע לשעה הגדולה הזאת.  בחנוכה אנו מציינים וחוגגים את ניצחון תרבות החשמונאים על תרבות יוון, וטהרת המקדש.  כן נזכה שצמיחת התרבות היהודית תביא גם ליתרון קדושה וטהרה בתוכנו!